MØBELDAGE - SPAR OP TIL 50%KØB NU


FRI FRAGT PÅ ALLE ORDRER OVER 3.500 KR. SLUTTER TIRSDAG 30.5.2023SHOP NU

Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Reklamationer

Hvad gør jeg hvis jeg modtager en skadet vare?

+

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Skade ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor beder vi dig kontakte os via chat eller mail, med vedhæftet billede- eller videodokumentation. Vi vil herefter hurtigt kontakte dig for det videre forløb. Brug nedenstående link.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvad gør jeg hvis min vare er defekt og jeg ønsker at reklamere?

+

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

  • Har produktet en kvalitetsbetinget defekt?
  • Er der mangler i din ordre?
  • Har ordren været udsat for skade under transport?
  • Har du andre reklamations-relaterede problemer?

Kontakt en af vores JYSK-butikker og medbring din kvittering/faktura som bevis for købet. Alternativt kan du kontakte JYSK kundeservice, via chat eller email. Vedhæft gerne et billede af skaden. Dette vil forkorte behandlingstiden.

Se mere på https://jysk.dk/vilkaar-og-betingelser (7. REKLAMATION)

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg mangler dele til min ordre eller har modtaget en forkert vare?

+

VI beklager at du oplever udfordringer med din varer/levering hos os, og vi vil meget gerne undersøge mulige løsninger. Hvis du har købt eller hentet varen i en af vores butikker, bedes du henvende dig i butikken, så vores kollegaer i butikken kan være behjælpelige med en løsning. 

Hvis vi ved en fejl har sendt en forkert varer eller du mangler en vare, i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til vores kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller via vores chat her på hjemmesiden.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Retur- og bytteregler

Jeg har fortrudt mit køb, men ikke modtaget min vare endnu?

+

Ordre købt i en butik:
Hvis du har lavet din ordre i en butik, skal du tage kontakt til butikken eller kundeservice for at få din ordre annulleret.
Hvis der allerede er betalt for ordren, skal du tage til butikken for at få ordren annulleret, hvorefter de kan refundere ordren. Det er ikke muligt at få pengene retur uden at møde op i butikken.

Ordre købt online:
Hvis du har lavet din ordre på vores hjemmeside, skal du kontakte kundeservice for at få din ordre annulleret. Det kommer an på hvor langt ordren er i systemet, om kundeservice kan annullere med det samme eller om der skal ske flere trin inden det sker.
I vores åbningstid er den hurtigste måde at kontakte os på via vores chat.
Hvis du annullerer før leveringen, har fundet sted, vil du også få refunderet din fragtomkostninger.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har modtaget min vare, men fortrudt mit køb 

+

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Vi tilbyder fuld returnering uden tidsbegrænsning på ubrugte varer, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder både for varer, som er købt i en af vores butikker og på vores hjemmeside.  

Vær opmærksom på:  

  • Hvis du ikke har noget gyldigt købsbevis, kan vi tilbyde at ombytte varen til en anden vare, eller et tilgodebevis på beløbet.  
  • Vi kan tilbyde et reduceret beløb ved returnering af varer som ikke er i original stand.  
  • Varer i specialmål, såsom gardiner, metervarer, madrasser og garderobeskabe i specialmål tages ikke retur. 
  • Tilkøb af ekstra services som fx indbæring ved levering, vil ikke blive refunderet, hvis leveringen er gennemført.  

DEN RETURNEREDE VARES TILSTAND 

  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der reducerer varens værdi, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet.
  • Når du returnerer en vare, skal du sikre dig, at den er pakket forsvarligt, helst i original emballage. På den måde kan vi sælge varen videre, og gøre en anden kunde glad. Gem kvitteringen fra fragtmanden, hvis du får en, sammen med dit track and trace-nummer. Hvis varen ikke returneres i original emballage, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet. 
  • Vi tilbyder 100 dages prøvetid for vores GOLD madrasser. Du kan læse mere om GOLD madrasser her. 100 dages prøvetid gælder ikke GOLD topmadrasser. 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har returneret min vare, hvornår får jeg pengene retur?

+

Retur i en butik: 

Dette er den hurtigste metode. Når du returnerer din vare i en butik, vil du få beløbet tilbage med det samme. Dette kan blive udbetalt som kontakter, eller tilbageført på en betalingskort.  

Husk at medbringe dit købsbevis og din betalingskort til butikken.  

Retur via fragtfirma: 

Hvis du returnerer din ordre med vores fragtfirma, vil du modtage beløbet så snart afhentningen er fuldført. Når dette er sket, vil du modtage en kreditnota via e-mail. Tilbagebetalingen vil ske så hurtigt så muligt, og ikke senere end 14 dage efter datoen for oprettelse af afhentningen. 

 

JYSK forbeholder sig retten til at tilbageholde refunderingen indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil der kan fremvises bevis for at varerne er returneret.  

Hvis du har betalt med kreditkort, vil tilbagebetalingen blive påbegyndt så snart anmodningen er afsendt fra vores side.  

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Åbningstider for Kundeservice
  • Man-fre: 09:00 - 19:00
  • Lørdag: 09:00 - 16:00
  • Søndag: Lukket

Vi holder lukket 2. Pinsedag mandag den 29/05 og er tilbage tirsdag 30/05 kl. 09.00

Find butikkernes åbningstider her