Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Reklamationer

Hvad dækker Udvidet garanti på madrasser?

+

Udvidet garanti på madrasser

Vi giver en udvidet garanti på op til 15 og 25 år på en lang række af madrasserne:

  • Boxmadrasser: 15 års garanti på PLUS, 25 år på GOLD.
  • Springmadrasser: 15 års garanti på PLUS, 25 år på GOLD.
  • Skummadrasser: 25 års garanti på GOLD.
  • Kontinentalsenge: 15 års garanti på PLUS, 25 år på GOLD.
  • Elevationssenge: 15 års garanti på PLUS, 25 år på GOLD.

For kontinental- og elevationssenge samt box- og springmadrasser omfatter garantien fabrikations- og materialefejl på fjedre, ramme og lameller.
På skummadrasser dækker garantien, at skummet ikke mister sin elasticitet udover den normale sætning, der altid vil være på skum.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvad gør jeg hvis jeg modtager en skadet vare?

+

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Skade ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor vi beder dig kontakte os via chat eller mail, med vedhæftet billede- eller videodokumentation. Vi vil herefter hurtigt kontakte dig for det videre forløb. Brug nedenstående link.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvad gør jeg hvis min vare er defekt og jeg ønsker at reklamere?

+

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

  • Har produktet en kvalitetsbetinget defekt?
  • Er der mangler i din ordre?
  • Har ordren været udsat for skade under transport?
  • Har du andre reklamations-relaterede problemer?

Kontakt en af vores JYSK-butikker og medbring din kvittering/faktura som bevis for købet. Alternativt kan du kontakte JYSK kundeservice, via chat eller email. Vedhæft gerne et billede af skaden. Dette vil forkorte behandlingstiden.

Se mere på https://jysk.dk/vilkaar-og-betingelser (7. REKLAMATION)

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg mangler dele til min ordre eller har modtaget en forkert vare?

+

Vi beklager at du oplever udfordringer med din varer/levering hos os, og vi vil meget gerne undersøge mulige løsninger. Hvis du har købt eller hentet varen i en af vores butikker, bedes du henvende dig i butikken, så vores kollegaer i butikken kan være behjælpelige med en løsning. 

Hvis vi ved en fejl har sendt en forkert varer eller du mangler en vare, i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til vores kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller via vores chat her på hjemmesiden.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Retur- og bytteregler

Hvad dækker JYSKs ubegrænset returret? 

+

Hos JYSK er det altid nemt at returnerer eller ombytte en vare du har fortrudt.  

Vi tilbyder fuld retur, uden tidsbegrænsning for varer som ikke er taget i brug, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder for både varer som er købt i en butik og på nettet. Hvis du returnerer en vare i din nærmeste JYSK butik, vil du få pengene tilbage med det samme, inklusiv dine fragtomkostninger. På denne måde kan vi sikre os at varen er i en stand, hvor vi kan sælge den til en anden kunde. 

Læs mere om vores retur politik 

Læs mere om hvordan du returnere din vare 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvad er JYSKs retur politik?

+
Hos JYSK er det altid nemt at returnere eller ombytte et produkt hvis du skifter mening.
Vi tilbyder fuld retur uden tidsbegrænsning ved ikke brugte varer, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder for både varer som er købt i en af vores butikker og på vores hjemmeside. Den hurtigste og nemmeste måde at returnere din vare, er i din nærmeste JYSK butik. Når du returnerer din vare i en JYSK butik, vil du få alle dine penge tilbage med det samme, også det du har betalt for i fragt. På denne måde sikre vi os at varen er i en stand, hvor vi kan sælge den til en anden kunde. Mod betaling for transport, kan vi også arrangere retur kørsel af en ordre der er købt online. For afhentning af en retur ordre bedes du kontakte vores kundeservice her.

Emballage til brug af retur.
Hos JYSK har vi altid fokus på bæredygtighed. Derfor bedes du gemme al emballage som din ordre bliver leveret i, indtil du er helt sikker på, at du vil beholde dit køb. Emballagen kan nemlig bruges til returnering i butikken.
Når man returnerer sine varer i butik, foretrækkes det altid at det kommer retur i original indpakning. På denne måde kan vi sikre os at vi kan sælge varen videre til en anden kunde. Hvis varen ikke er i original stand, vil butikken bedømme om de kan give det fylde beløb retur, en del af beløbet retur eller om det bliver givet tilbage på et tilgodebevis. Man behøver ikke skille varen ad, inden man returnerer den i butikken.
Hvis man får arrangeret retur afhentning med vores fragtfirma, skal varen være skilt ad og pakken ind, så varen ikke bliver beskadiget. Dette sikrer dig, at du kan få det fulde beløb retur.
Vi anbefaler derfor altid, at du åbner dine varer forsigtigt og beholder emballagen, hvis du ikke er helt sikker på dit køb.
Læs mere om vores regler for returnering her.

100 dages prøvetid på GOLD madrasser.
Hos JYSK tilbyder vi 100 dages prøvetid på vores GOLD madrasser. Vær opmærksom på, at de 100 dage gælder ombytning til anden vare, ikke returnering af varen. De 100 dage gælder heller ikke for GOLD topmadrasser.
Læs mere om vores 100 dages prøvetid her

Vær opmærksom på:
  • Hvis du returnerer en vare som er skadet eller brugt på en måde der kraftigt reducerer varens værdi, forbeholder vi os retten til at reducerer i retur beløbet, eller helt afvise returneringen.
  • Hvis du ikke har noget gyldigt købsbevis, kan vi tilbyde at få ombyttet varen til en anden vare, eller et gavekort på beløbet. Værdien på gavekortet vil være den laveste pris varen har stået til inden for de seneste 30 dage. Ved online køb er dit købsbevis den faktura du modtager via e-mail. Ved køb i butikken er det din kvittering. Hvis du ikke har din kvittering, kan butikken finde den i deres system, ved fremvisning af oversigt fra netbank. Dette kan kun fremfindes inden for 1 år efter købet.
  • Varer på specialmål, så som gardiner, metervarer, madrasser og garderobeskabe tages ikke retur.
Når du returnerer en vare i butikken, vil vi refundere dine leveringsomkostninger du har betalt ved onlinekøbet. For online køb er dette kun gældende ved retur af hele ordren. Hvis JYSK arrangerer retur afhentning af din ordre, vil dine leveringsomkostninger ikke blive refunderet, da dette vil dække betalingen af afhentningen.
 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvordan kan jeg returnere et onlinekøb i en JYSK butik?

+
Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 
Vi tilbyder fuld returnering uden tidsbegrænsning på ubrugte varer, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder både for varer, som er købt i en af vores butikker og på vores hjemmeside.  

Vær opmærksom på:  
  • Hvis du ikke har noget gyldigt købsbevis, kan vi tilbyde at ombytte varen til en anden vare, eller et gavekort på beløbet.  
  • Vi kan tilbyde et reduceret beløb ved returnering af varer som ikke er i original stand.  
  • Varer i specialmål, såsom gardiner, metervarer, madrasser og garderobeskabe i specialmål tages ikke retur. 
  • Tilkøb af ekstra services som fx indbæring ved levering, vil ikke blive refunderet, hvis leveringen er gennemført.  
Den returnerede vares tilstand 
  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der reducerer varens værdi, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet.
  • Når du returnerer en vare, skal du sikre dig, at den er pakket forsvarligt, helst i original emballage. På den måde kan vi sælge varen videre, og gøre en anden kunde glad. Gem kvitteringen fra fragtmanden, hvis du får en, sammen med dit track and trace-nummer. Hvis varen ikke returneres i original emballage, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet. 
  • Vi tilbyder 100 dages prøvetid for vores GOLD madrasser. Du kan læse mere om GOLD madrasser her. 100 dages prøvetid gælder ikke GOLD topmadrasser.  

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har fortrudt mit køb, men ikke modtaget min vare endnu?

+

Ordre købt i en butik:
Hvis du har lavet din ordre i en butik, skal du tage kontakt til butikken eller kundeservice for at få din ordre annulleret.
Hvis der allerede er betalt for ordren, skal du tage til butikken for at få ordren annulleret, hvorefter de kan refundere ordren. Det er ikke muligt at få pengene retur uden at møde op i butikken.

Ordre købt online:
Hvis du har lavet din ordre på vores hjemmeside, skal du kontakte kundeservice for at få din ordre annulleret. Det kommer an på hvor langt ordren er i systemet, om kundeservice kan annullere med det samme eller om der skal ske flere trin inden det sker.
I vores åbningstid er den hurtigste måde at kontakte os på via vores chat.
Hvis du annullerer før leveringen, har fundet sted, vil du også få refunderet din fragtomkostninger.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har fortrudt mit online køb - hvordan returnerer jeg ordren? 

+
Hvis du har ændret mening vedrørende dit online køb, er det nemt at returnerer din vare. Vi tilbyder fuld retur, uden tidsbegrænsning, af varer hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette er gældende for varer som er købt i butikken og varer som er købt online. Den hurtigste og nemmeste måde at returnere dit køb er i JYSK butikken. Når du returnerer din vare i en JYSK butik, vil du få alle dine penge tilbage med det samme, også det du har betalt for fragt. På denne måde kan vi sikre os at varen er i en stand, hvor vi kan sælge den til en anden JYSK kunde. Mod betaling for transport, kan vi også arrangere retur kørsel af en ordre der er købt online. For afhentning af en retur ordre bedes du kontakte kundeservice her.
Hvis du har modtaget en beskadiget vare, kan du læse mere om oprettelse af en reklamation her.

Retur af vare i butikken
Den hurtigste og nemmeste måde at returnere dit køb er i JYSK butikken. Når du returnerer din vare i en JYSK butik, vil du få alle dine penge tilbage med det samme, også det du har betalt for fragt. På denne måde kan vi sikre os at varen er i en stand, hvor vi kan sælge den til en anden glad JYSK kunde.
  1. Pak varen forsigtigt ned, og helst i original emballage.
  2. Tag varen, og din kvittering, med til butikken.

Returnering af varer med GLS pakkelevering.
Hvis du har modtaget din vare med GLS, er den blevet sendt som pakkepost. Følg derfor venligst nedstående trin for at returnerer din vare.
  1. Udfyld vores online returform på vores hjemmeside, for at oprette din returnering. Du kan finde returformen lige her. Når kundeservice har modtaget din anmodning, vil de fremsende dig en returlabel.
  2. Du vil modtage din returlabel via e-mail, den skal blot sættes på din returpakke.
  3. Pak din vare forsigtigt ned og påsæt det fremsendte pakkelabel. Original emballage er at foretrække.
  4. Tag pakken med til din nærmeste pakkeshop. Behold altid din retur kvittering indtil du har modtaget en kreditnota fra JYSK.

Retur af hjemmelevering
Hvis du har modtaget din ordre med RTC, så har du fået levering med fragtfirma. Du bedes følge nedenstående trin for at oprette en returnering af ordren:
  1. Kontakt kundeservice via vores kontakt side på hjemmesiden, hvor du kan aftale dato og tidspunkt for afhentningen.
  2. Herefter skal du skille varen ad og pakke varen forsigtigt ned, helst i original emballage, da dette sikrer varens stand og din fulde retur.
  3. Udlever ordren til fragtmændene på det aftalte tidspunkt.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har modtaget min vare, men fortrudt mit køb 

+

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Vi tilbyder fuld returnering uden tidsbegrænsning på ubrugte varer, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder både for varer, som er købt i en af vores butikker og på vores hjemmeside.  

Vær opmærksom på:  

  • Hvis du ikke har noget gyldigt købsbevis, kan vi tilbyde at ombytte varen til en anden vare, eller et gavekort på beløbet.  
  • Vi kan tilbyde et reduceret beløb ved returnering af varer som ikke er i original stand.  
  • Varer i specialmål, såsom gardiner, metervarer, madrasser og garderobeskabe i specialmål tages ikke retur. 
  • Tilkøb af ekstra services som fx indbæring ved levering, vil ikke blive refunderet, hvis leveringen er gennemført.  

DEN RETURNEREDE VARES TILSTAND 

  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der reducerer varens værdi, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet.
  • Når du returnerer en vare, skal du sikre dig, at den er pakket forsvarligt, helst i original emballage. På den måde kan vi sælge varen videre, og gøre en anden kunde glad. Gem kvitteringen fra fragtmanden, hvis du får en, sammen med dit track and trace-nummer. Hvis varen ikke returneres i original emballage, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet. 
  • Vi tilbyder 100 dages prøvetid for vores GOLD madrasser. Du kan læse mere om GOLD madrasser her. 100 dages prøvetid gælder ikke GOLD topmadrasser. 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har returneret min vare, hvornår får jeg pengene retur?

+

Retur i en butik: 

Dette er den hurtigste metode. Når du returnerer din vare i en butik, vil du få beløbet tilbage med det samme. Dette kan blive udbetalt som kontakter, eller tilbageført på en betalingskort.  

Husk at medbringe dit købsbevis og din betalingskort til butikken.  

Retur via fragtfirma: 

Hvis du returnerer din ordre med vores fragtfirma, vil du modtage beløbet så snart afhentningen er fuldført. Når dette er sket, vil du modtage en kreditnota via e-mail. Tilbagebetalingen vil ske så hurtigt så muligt, og ikke senere end 14 dage efter datoen for oprettelse af afhentningen. 

 

JYSK forbeholder sig retten til at tilbageholde refunderingen indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil der kan fremvises bevis for at varerne er returneret.  

Hvis du har betalt med kreditkort, vil tilbagebetalingen blive påbegyndt så snart anmodningen er afsendt fra vores side.  

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Åbningstider for Kundeservice
  • Mandag    09:00-19:00
  • Tirsdag     09:00-19:00
  • Onsdag      09:00-19:00
  • Torsdag     09:00-19:00
  • Fredag       09:00-19:00
  • Lørdag       09:00-16:00
  • Søndag:    Lukket

 

Lukkedage for kundeservice:

Nytårsdag, Grundlovsdag, Skærtorsdag, Langfredag, 1. Påskedag, 2. Påskedag, Kr. Himmelfartsdag, 1. Pinsedag, 2. Pinsedag, Juleaftensdag, 1. juledag, 2. juledag, Nytårsaftensdag.

 

 

Find butikkernes åbningstider her