Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Retur- og bytteregler

Svar

Hvis du fortryder et køb på JYSK.dk, inden du modtager varen, kan du i leveringsøjeblikket bede fragtmanden om at tage varen med retur.

Dermed skal du ikke betale ekstra for returneringen.

Pengene blive sat ind på din konto, så snart varerne er ankommet til vores hovedlager.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Uden tidsbegrænsning refunderer vi det fulde beløb på varer hvor købsdokumentation kan fremvises. Det gælder, uanset om varerne er i original emballage eller ej.

I JYSK tilbyder vi også en landsdækkende bytteservice. Dette betyder at du frit kan returnere dine varer i den butik som ligger nærmest dig.
Dette er gældende for alle vores varer, også varer købt online.

Bemærk venligst: 

  • Hvis du ikke har købsdokumentation (bon eller faktura), tilbyder vi at bytte til en anden vare eller et tilgodebevis. Her vil varen ombyttes til laveste pris indenfor de sidste 30 dage.
  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os ret til at reducere godtgørelsen.
  • Specialfremstillede varer såsom metervarer, madrasser eller garderobeskabe i special mål har generelt en reduceret returnerings værdi.
  • Ved returnering af hele din ordre, refunderer vi fragtomkostningerne i forbindelse med købet. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved returnering af enkelte varer fra din ordre, refunderer vi ikke fragtomkostningen i forbindelse med dit køb. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved GOLD madrasser har vi en 100 dages prøveperiode. Læs mere på Prøv en GOLD madras
Vær opmærksom på, at omkostningerne ved ekstra services som fx indbæring ikke bliver returneret, hvis leveringen er gennemført.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Returnerer du din vare i en af vores fysiske butikker, vil du modtage pengene med det samme eller så snart tilbageførslen til kortet er gået igennem.

Er varen sendt retur til vores hovedlager, vil krediteringen af din faktura ske, idet varen er registreret modtaget.

Vi gør opmærksom på, at det kan tage op til fjorten dage fra krediteringen er sket af JYSK, til pengene er retur på din konto. Vi henviser til dine gældende kortregler, som er udstedt fra din bank.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante billeder på én gang.
Tilladte billedformater: png jpg gif pdf doc docx.

Reklamationer

Svar

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Skade ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor beder vi dig kontakte os via mail og med vedhæftet billede- eller videodokumentation. Vi vil herefter hurtigt kontakte dig for det videre forløb.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

VI beklager at du oplever udfordringer med din varer/levering hos os, og vi vil meget gerne undersøge mulige løsninger. Hvis du har købt eller hentet varen i en af vores butikker, bedes du henvende dig i butikken, så vores kollegaer i butikken kan være behjælpelige med en løsning. 

Hvis vi ved en fejl har sendt en forkert varer eller du mangler en vare, i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til vores kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller via vores chat her på hjemmesiden.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har du ret til en ny vare, eller vi sørger for at udbedre fejlen. Reklamationen skal ske i rimelig tid fra, at du konstaterer fejlen.

Reklamationsproces:

  • Hvis du har købt og afhentetet din varer i butikken skal henvendelsen ske i en butik. Her beder vi at du medbringer varen eller billeder af skaden, samt købsbevis. Så vil butikken være dig behjælpelig med din sag.Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, kan du få varen ombyttet, repareret eller beløbet tilbagebetalt. Varens pris, de originale leveringsomkostninger og andre tilkøbte services vil blive refunderet. Nærmeste butik kan findes på JYSK.dk. Bemærk at vores butikker også kan behandle reklamationer hvis varen er købt på JYSK.dk 
  • Har du bestilt varen på vores hjemmeside eller har du fået varen leveret til din hjemadresse kan du benytte reklamations linket nedenfor. Vi har altid behov for billeddokumentation af skaden for at vurdere din reklamation. Billedet kan vedhæftes i formularen. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, kan du få varen ombyttet, repareret eller beløbet tilbagebetalt. Varens pris og de originale leveringsomkostninger vil blive refunderet.. Tilkøbte services som indbæring og aften levering/gebyr vil ikke blive refunderet. Du vil efter indsendelse af formularen blive kontaktet af vores kundeservice for det videre forløb indenfor 2-4 hverdage.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante billeder på én gang.
Tilladte billedformater: png jpg gif pdf doc docx.