Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Retur- og bytteregler

Hvis du fortryder et køb på JYSK.dk, inden du modtager varen, kan du i leveringsøjeblikket bede fragtmanden om at tage varen med retur.

Dermed skal du ikke betale ekstra for returneringen.

Pengene blive sat ind på din konto, så snart varerne er ankommet til vores hovedlager.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Vi refunderer det fulde beløb – uden tidsbegrænsning – på varer, der returneres med købsdokumentation. Det gælder, uanset om varerne er købt i en butik eller online.

I JYSK tilbyder vi også en landsdækkende bytteservice. Dette betyder at du frit kan returnere dine varer i den butik som ligger nærmest dig.
Dette er gældende for alle vores varer, også varer købt online.

Bemærk venligst: 

  • Hvis du ikke har købsdokumentation (bon eller faktura), tilbyder vi at bytte til en anden vare eller et tilgodebevis. Her vil varen ombyttes til laveste pris indenfor de sidste 30 dage.
  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os ret til at reducere godtgørelsen eller afvise, hvis den ikke vurderes salgs bar af personalet i butikken. Det er alene personalet i JYSK butikkerne der kan foretage denne vurdering.
  • Specialfremstillede varer såsom metervarer, madrasser eller garderobeskabe i special mål har generelt en reduceret returnerings værdi.
  • Ved returnering af hele din ordre, refunderer vi fragtomkostningerne i forbindelse med købet. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved returnering af enkelte varer fra din ordre, refunderer vi ikke fragtomkostningen i forbindelse med dit køb. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved GOLD madrasser har vi en 100 dages prøveperiode. Læs mere på Prøv en GOLD madras
Vær opmærksom på, at omkostningerne ved ekstra services som fx indbæring ikke bliver returneret, hvis leveringen er gennemført.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Returnerer du din vare i en af vores fysiske butikker, vil du modtage pengene med det samme eller så snart tilbageførslen til kortet er gået igennem.

Er varen sendt retur til vores hovedlager, vil krediteringen af din faktura ske, idet varen er registreret modtaget.

Vi gør opmærksom på, at det kan tage op til fjorten dage fra krediteringen er sket af JYSK, til pengene er retur på din konto. Vi henviser til dine gældende kortregler, som er udstedt fra din bank.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante filer på én gang.
Tilladte filformater: png jpg gif pdf doc docx heic.

Reklamationer

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Skade ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor beder vi dig kontakte os via chat eller mail, med vedhæftet billede- eller videodokumentation. Vi vil herefter hurtigt kontakte dig for det videre forløb. Brug nedenstående link.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

  • Har produktet en kvalitetsbetinget defekt?
  • Er der mangler i din ordre?
  • Har ordren været udsat for skade under transport?
  • Har du andre reklamations-relaterede problemer?

Kontakt en af vores JYSK-butikker og medbring din kvittering/faktura som bevis for købet. Alternativt kan du kontakte JYSK kundeservice, via chat eller email. Vedhæft gerne et billede af skaden. Dette vil forkorte behandlingstiden.

Se mere på https://jysk.dk/vilkaar-og-betingelser (7. REKLAMATION)

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

VI beklager at du oplever udfordringer med din varer/levering hos os, og vi vil meget gerne undersøge mulige løsninger. Hvis du har købt eller hentet varen i en af vores butikker, bedes du henvende dig i butikken, så vores kollegaer i butikken kan være behjælpelige med en løsning. 

Hvis vi ved en fejl har sendt en forkert varer eller du mangler en vare, i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til vores kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller via vores chat her på hjemmesiden.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante filer på én gang.
Tilladte filformater: png jpg gif pdf doc docx heic.