Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice., plain_text

Retur- og bytteregler

Svar

Returnerer du din ordre i en af vores fysiske butikker, vil du modtage pengene med det samme.

Er varen/ordren sendt retur til vores lager, vil krediteringen af din faktura ske, i dét varen/ordren er registreret modtaget.
Vi gør opmærksom på, at det kan tage op til fjorten dage fra krediteringen er sket af JYSK, til pengene er retur på din konto. Vi henviser til dine gældende kortregler, som er udstedt fra din bank.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Du kan returne dit køb når som helst, hvor som helst.

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Uden tidsbegrænsning refunderer vi det fulde beløb på varer hvor købsdokumentation kan fremvises. Det gælder, uanset om varerne er i original emballage eller ej.

I JYSK tilbyder vi også en landsdækkende bytteservice. Dette betyder at du frit kan returnere dine varer i den butik som ligger nærmest dig.
Dette er gældende for alle vores varer, også varer købt online.

Bemærk venligst: 

  • Hvis du ikke har købsdokumentation (bon eller faktura), tilbyder vi at bytte til en anden vare eller et tilgodebevis. Her vil varen ombyttes til laveste pris indenfor de sidste 30 dage.
  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os ret til at reducere godtgørelsen.
  • Specialfremstillet varer såsom metervarer, madrasser eller garderobeskabe i special mål har generelt en reduceret returnerings værdi.
  • Ved returnering af hele din ordre, refunderer vi fragtomkostningerne i forbindelse med købet. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved returnering af enkelte vare fra din ordre, refunderer vi ikke fragtomkostningen i forbindelse med dit køb. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.
  • Ved GOLD madrasser har vi en 100 dages prøveperiode. Læs mere på Prøv en GOLD madras
Vær opmærksom på, at omkostningerne ved ekstra services som fx indbæring ikke bliver returneret, hvis leveringen er gennemført.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Hvis du fortryder et køb på JYSK.dk, inden du modtager varen, kan du i leveringsøjeblikket bede post eller fragtmand om at returnere varen.

Dermed skal du ikke betale ekstra for returneringen.

Pengene blive sat ind på din konto, så snart varerne er ankommet til vores lager.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante billeder på én gang.
Tilladte billedformater: png jpg gif pdf doc docx.

Reklamationer

Svar

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Ved skadet vare ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor beder vi dig kontakte os via mail  og med vedhæftet billed eller video dokumentation. Vi vil herefter hurtigst kontakte dig for det videre forløb.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Hvis du mangler dele til din ordre, eller hvis vi ved en fejl har sendt en forkert vare i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til kundeservice.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har du ret til en ny vare, eller vi sørger for at reparere varen. Reklamationen skal ske i rimelig tid fra, at du konstaterer fejlen.

Returnering:

  • Ved henvendelse i butik skal den beskadigede vare eller billeddokumentation for skaden medbringes. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, kan du få varen ombyttet, repareret eller beløbet tilbagebetalt. Varens pris, de originale leveringsomkostninger og andre tilkøbte services vil blive refunderet. Nærmeste butik kan findes på JYSK.dk. Ved henvendelse i butik skal du huske at medbringe din faktura. 
  • Ved henvendelse til kundeservice, opfordrer vi til, at du bruger formularen via mail linket nedenfor. Vi har altid behov for billeddokumentation for skaden for at vurdere din reklamation, og billedet kan vedhæftes formularen. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, tilbagebetales varens pris, de originale leveringsomkostninger og andre tilkøbte services. Du vil efter indsendelse af formularen blive kontaktet af vores kundeservice for det videre forløb. 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vedhæft alle relevante billeder på én gang.
Tilladte billedformater: png jpg gif pdf doc docx.