UDSALG OG ANDRE GODE TILBUD - SPAR OP TIL 60%KØB NU


MØBELDAGE - SPAR 20-50%KØB NU

Returnering og reklamation

Har du spørgsmål til, hvordan du returnerer en vare eller foretager en reklamation, står vi klar til at hjælpe dig. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Reklamationer

Hvad gør jeg hvis jeg modtager en skadet vare?

+

For JYSK er det naturligvis vigtigt, at alle varer leveres optimalt. I enkelte tilfælde kan der dog ske skader under forsendelsen. Dette burde normalt blive opdaget, så varen kan byttes inden du modtager den.

Skade før modtagelse

Hvis du ved modtagelse kan se, at emballagen er beskadiget, så anbefaler vi, at du enten:

  • Nægter modtagelse. Dvs. du informerer fragtmanden om, at du ikke ønsker varen. Når varen er kommet tilbage til os, vil du modtage en kreditnota og beløbet overføres automatisk til din konto.
  • Får noteret en beskrivelse af emballage skaden på modtagelseskvitteringen af post, fragtmand eller udleveringssted.

Vi anbefaler, at du altid tager fotos af emballagen før udpakning ved mistanke om beskadiget vare. Hermed kan man efterfølgende konstatere, at skaden er sket under transporten, samt identificere hvordan skaden kan være opstået. Det gør det lettere for os at hjælpe dig og reducere tilsvarende problemer fremover.

Skade ved modtagelse

  • Kontakt kundeservice - Uanset om du opdager en skade ved modtagelsen eller først når du pakker dine varer ud. Vi har behov for billeddokumentation af din reklamation, hvorfor beder vi dig kontakte os via chat eller mail, med vedhæftet billede- eller videodokumentation. Vi vil herefter hurtigt kontakte dig for det videre forløb. Brug nedenstående link.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvad gør jeg hvis min vare er defekt og jeg ønsker at reklamere?

+

JYSK giver 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen.

  • Har produktet en kvalitetsbetinget defekt?
  • Er der mangler i din ordre?
  • Har ordren været udsat for skade under transport?
  • Har du andre reklamations-relaterede problemer?

Kontakt en af vores JYSK-butikker og medbring din kvittering/faktura som bevis for købet. Alternativt kan du kontakte JYSK kundeservice, via chat eller email. Vedhæft gerne et billede af skaden. Dette vil forkorte behandlingstiden.

Se mere på https://jysk.dk/vilkaar-og-betingelser (7. REKLAMATION)

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg mangler dele til min ordre eller har modtaget en forkert vare?

+

VI beklager at du oplever udfordringer med din varer/levering hos os, og vi vil meget gerne undersøge mulige løsninger. Hvis du har købt eller hentet varen i en af vores butikker, bedes du henvende dig i butikken, så vores kollegaer i butikken kan være behjælpelige med en løsning. 

Hvis vi ved en fejl har sendt en forkert varer eller du mangler en vare, i forhold til din bestilling på JYSK.dk, beder vi dig tage kontakt til vores kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller via vores chat her på hjemmesiden.

JYSK betaler alle omkostninger relateret til ombytning i de tilfælde, hvor JYSK har sendt en forkert eller mangelfuld vare.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Retur- og bytteregler

Jeg har fortrudt mit køb, men ikke modtaget min vare endnu?

+

Hvis du fortryder et køb på JYSK.dk, inden du modtager varen, kan du i leveringsøjeblikket bede fragtmanden om at tage varen med retur.

Dermed skal du ikke betale ekstra for returneringen.

Refunderingen vil blive gennemført hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at JYSK har modtaget dokumentation for, at varen er afsendt eller har modtaget varen.  JYSK kan tilbageholde refunderingen, indtil vi modtager varerne, eller der kan fremvises dokumentation for, at varerne er blevet returneret.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har modtaget min vare, men fortrudt mit køb 

+

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening. 

Vi tilbyder fuld returnering uden tidsbegrænsning på ubrugte varer, hvor der kan fremvises gyldigt købsbevis. Dette gælder både for varer, som er købt i en af vores butikker og på vores hjemmeside.  

Vær opmærksom på:  

  • Hvis du ikke har noget gyldigt købsbevis, kan vi tilbyde at ombytte varen til en anden vare, eller et tilgodebevis på beløbet.  
  • Vi kan tilbyde et reduceret beløb ved returnering af varer som ikke er i original stand.  
  • Varer i specialmål, såsom gardiner, metervarer, madrasser og garderobeskabe i specialmål tages ikke retur. 
  • Tilkøb af ekstra services som fx indbæring ved levering, vil ikke blive refunderet, hvis leveringen er gennemført.  

DEN RETURNEREDE VARES TILSTAND 

  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der reducerer varens værdi, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet.
  • Når du returnerer en vare, skal du sikre dig, at den er pakket forsvarligt, helst i original emballage. På den måde kan vi sælge varen videre, og gøre en anden kunde glad. Gem kvitteringen fra fragtmanden, hvis du får en, sammen med dit track and trace-nummer. Hvis varen ikke returneres i original emballage, forbeholder JYSK sig retten til at reducere tilbagebetalingsbeløbet. 
  • Vi tilbyder 100 dages prøvetid for vores GOLD madrasser. Du kan læse mere om GOLD madrasser her. 100 dages prøvetid gælder ikke GOLD topmadrasser. 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har returneret min vare, hvornår får jeg pengene retur?

+

Refunderingen vil blive gennemført hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at JYSK har modtaget dokumentation for, at varen er afsendt eller har modtaget varen. JYSK kan tilbageholde refunderingen, indtil vi modtager varerne, eller der kan fremvises dokumentation for, at varerne er blevet returneret. Hvis du ikke har noget købsbevis, vil tilbagebetalingsbeløbet svare til varens laveste pris inden for de seneste 30 dage.  

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice