Din kurv

Din kurv er tom

Din kurv

Din kurv er tom

Fragt og Levering

JYSK leverer til din hjemmeadresse på hele det danske fastland. For øer se nederst på siden.

Som kunde har du to muligheder for, at afhente dine varer i alle vores JYSK butikker. I begge tilfælde undgår du at betale for fragtudgifter.

Click & Collect tilbydes på alle varer, som findes i vores fysiske butikker. Vælger du Click & Collect, får du besked fra butikken, når du kan hente din reservation. Den skal hentes inden for butikkens åbningstid senest 2 dage efter reservation eller de 2 førstkommende åbningsdage.

Levering til butik tilbydes på et ekstra stort antal varer, da denne service også omfatter vores Online only sortiment. Butikken har ikke disse varer på deres eget lager, og du skal derfor forvente, at der går op til 4-8 dage, inden dine varer er klar til afhentning i butikken. Du betaler for varerne allerede, når du bestiller dem på JYSK.dk. Du kan kun vælge levering til butik, hvis din kurv er over 400 kr

Vi anbefaler derfor, at du vælger Click & Collect, hvis du ønsker at bestille varer, som i forvejen findes i vores butikker og Levering til butik, hvis du ønsker at købe varer fra vores Online only sortiment. 

Begge leveringsformer er gratis, men ved Click & Collect kan du hente dine varer hurtigere og du forudbetaler ikke for varen.

Levering til din adresse eller GLS / PostNord udleveringssted.

Mindre varer sendes som pakkepost mens store varer sendes med fragtmand. Dette beregner JYSK ved bestilling.

  • Fragt pris fra 19 kr. (lille pakke sendt til pakkeboks).
  • Du kommer højest til at betale 299 kr. for fragt i dagstimerne – uanset hvor store/tunge varerne er.
  • Du har mulighed for flere forskellige tilkøb i forbindelse med dit køb. Ønsker du aftenlevering har dette en merpris på 50 kr. Ønskes indbæring i hjemmet koster dette også 50 kr. 
  • Flexlevering er gratis og kan vælges uanset om du køber en større eller mindre pakke. Flexlevering betyder, at du giver fragtmanden eller PostNord lov til, at stille pakken under et halvtag, i garagen, på terrassen eller lign.
  • Ved køb af varer for over 5.000 kr. på JYSK.dk er der fri fragt.
  • Hvis det er nødvendigt, at dele leverancen i flere leveringer grundet leveringsproblemer, så vil JYSK betale de ekstra omkostninger. 

Pakkepost – Mindre pakker

Mindre pakker (f.eks. dyner, håndklæder og sengelinned) sendes normalt med PostNord eller GLS.
Vælger du levering med PostNord og GLS modtager du et Track and Trace nummer, så du kan følge pakken på PostNords og GLS hjemmeside, når varen sendes.

Du kan vælge mellem følgende tre muligheder:

  • Levering til et PostNord udleveringssted
    Du kan få pakken leveret til et udleveringssted hos PostNord – læs mere her.
    Du vælger selv, hvilket udleveringssted du ønsker, når bestillingen gennemføres.
  • Levering med PostNord eller GLS til din bopæl
    Normal pakkepost til din valgte leveringsadresse.

    Ønsker du levering til din bopæl, men har du ikke mulighed for at være hjemme på leveringstidspunktet, så vælg flexlevering. Så stiller vi din ordre et nærmere angivet sted på din leveringsadresse. Det kunne være i garagen, udestuen, skuret eller et andet sted. Flexlevering koster ikke ekstra.

    Bemærk venligst. Flexlevering ved PostNord pakkepost kan ikke anvendes i følgende beboelse: etageejendom, plejehjem, kollegie, fritidshus/sommerhus, erhvervsadresse.

  • Levering til GLS Pakkeshop
    Du kan få pakken leveret til en GLS Pakkeshop nær dig. Du vælger selv, hvilken Pakkeshop, du ønsker, når bestillingen gennemføres. Du modtager en e-mail og SMS når din pakke er klar til afhentning. Læs mere og find din nærmeste GLS Pakkeshop her.   
Ved postpakker (mindre pakker) kan leveringsdatoen ikke ændres.

Levering med fragtmand – Store pakker

Store varer som f.eks. madrasser, sengeløsninger og møbler leveres med fragtfirma.

Ved bestilling får du valget mellem fire leveringsformer:

  • Dagslevering hverdage i tidsrummet 9.00 til 17.00 i et fast 4-timers leveringsinterval.
    Du får pr. SMS tilsendt en bekræftelse på det valgte leveringsinterval dagen inden levering. SMS sendes normalt inden kl. 18:00 dagen før levering.
  • Aftenlevering i tidsrummet 17.00 til 21.00.
    Hermed er du sikker på, at varen leveres efter kl. 17:00.
    Dette koster et leveringstillæg på 50 kr. ud over fragten.
  • Flexlevering – Varen stilles udenfor boligen
    Ved flexlevering specificerer du, hvor varen kan stilles udenfor huset. For eksempel under et halvtag, i garagen, på terrassen eller lignende.
    Ansvaret for pakken overgår til dig, når den er leveret på det ønskede sted ved din bolig.
       
  • Indbæring - hvis du vil have båret din pakke ind i hjemmet:
    Hvis du vil have båret din pakke ind i dit hjem, koster dette en merpris på 50 kr,- Forskellen på 'Indbæring' og alm. levering er, at du ved ekstra ydelsen indbæring selv vælger, hvilket rum i dit hjem din vare skal bæres ind til uanset etage. Det kan være en fordel, hvis du bor i en etageejendom eller din vare skal bæres op til 1. eller 2. sal i dit hus. Vælges 'indbæring' ikke som en tilvalgsydelse bliver din vare leveret ved din hoveddør i gadeplan eller som 'flexlevering', hvis dette er valgt.
  • Lørdagslevering i udvalgte postnumre.
    Ved lørdagslevering, har du mulighed for vælge levering til kantsten eller levering med indbæring i dagstimerne. Du kan vælge imellem leveringsintervallerne 08.00-12.00 og 12.00-16.00.
    Lørdagslevering koster DKK 100,- mere end levering på hverdage, og tilbydes som service i hovedstadsområdet, Aarhus og Odense.

Uanset hvad du vælger kommer du højst til at betale 299 kr. for fragt + evt. tillæg for serviceydelser.

Ved parcel/rækkehus sker levering ved hoveddør eller i carport/garage. Ved etageejendomme sker levering ved indgang til trappeopgang i gadeplan. Vælger du Flexlevering kan du selv angive, hvor pakken skal stilles.

Ved levering med fragtmand, kan leveringsdatoen ændres uden ekstra omkostninger indtil 3 hverdage før levering. Hvis ændringen sker senere end 3 dage før levering, vil du blive opkrævet ny fragt.

Hvis fragtfirmaet kører forgæves til din leveringsadresse (dvs. at der ikke er en modtager på adressen), og du ikke har valgt flexlevering, vil du blive opkrævet en ny fragt ved næste levering.

Du skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen.

SMS information om leveringstid

  • Dagen før levering modtager du en SMS med bekræftelse af leveringstidspunktet
  • Vi orienterer dig om eventuelle ændringer i din levering ved hjælp af SMS.
  • Har du oplyst et telefonnummer, hvorpå du kan træffes i løbet af dagen, vil chaufføren kontakte dig ca. 30 minutter før levering.
  • SMS sendes til det mobil telefonnummer som du angiver under din ordreafgivelse.

Hvis varen ikke kan leveres
Hvis fragtfirmaet kører forgæves til din leveringsadresse (dvs. at der ikke er en modtager på adressen) og du ikke har valgt flexlevering, vil du blive opkrævet en ny fragt på 299 kr. ved næste levering.

Levering til øer

Til øer der er forbundet til fastlandet med bro har vi normal levering.

Til øer der ikke er brofaste gælder følgende regler:

  • Til Læsø og Samsø har vi en ugentlig levering.
  • Levering til Fanø: Kontakt venligst vores butik i Esbjerg.
  • Levering til Bornholm: Kontakt venligst vores butik i Rønne.
  • Levering til Ærø: Kontakt venligst vores butik i Svendborg.
  • Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

OBS: Til øvrige ikke brofaste øer bliver varerne leveret til færgelejet. 

Yderligere info om levering

  • Hvis du har valgt levering med indbæring, bedes du inden levering sikre dig, at varen kan passere døråbninger, trappeopgange mv. Bemærk desuden at chaufføren ikke må tage skoene af grundet sikkerhedsmæssige årsager, hvorfor du selv har ansvaret for at sikre et evt. smudsunderlag.
  • Hvis du ikke kan være hjemme, når varerne leveres, bedes du oplyse, hvor vi må stille varerne – f.eks. i garagen, på terrassen eller lignende. Hvis ikke det er oplyst, hvor varerne må stilles i tilfælde af, at du ikke er hjemme, og der dermed køres forgæves, opkræves fragten for en eventuel ekstra kørsel.
  • Hvis du ønsker at returnere dine varer, skal du være opmærksom på, at varerne altid skal stå klar og tilgængelig for afhentning ved din hoveddør. 
  • For yderligere info om retur og bytteregler henviser vi til vores salgs- og leveringsbetingelser på JYSK.dk eller kontakt kundeservice på telefon 70 80 81 90 eller mail kundeservice@jysk.com.
  • Kontroller venligst, at navn, adresse og aftalt leveringsdato på fakturaen er korrekt.

For yderligere spørgsmål omkring levering, bedes du rette henvendelse i butikken eller til kundeservice.

VIND ET GAVEKORT PÅ 3000 KR.